KOMPLEKSOWA ANALIZA KONKURENCJI

SPRAWDZIMY CO ROBI TWOJA KONKURENCJA

Przeanalizujemy każdy jej krok

Pozycjonowanie jest skomplikowanym procesem. Aby strona znajdowała się na lepszej pozycji w rankingu Google, trzeba dobrać właściwe narzędzia i metody. Analiza konkurencji jest dobrym sposobem na określenie kosztów kampanii reklamowej. Służy głównie do sprawdzania pozycji stron konkurencji, liczby i jakości linków, jakości treści i struktury strony. Nasza firma oferuje kompleksowe działania w tym obszarze, które obejmują również: nazwę domeny, wiek domeny, optymalizację kodu strony konkurencji, aktywność w mediach społecznościowych (np. na Facebook'u) oraz inne elementy (m. in. ilość artykułów i ich jakość).

W czym konkretnie może pomóc Ci ta usługa? Analiza konkurencji dostarcza mnóstwo informacji o tym, co aktualnie robią Twoi konkurenci, tzn. jakie działania mają wpływ na to, że pozycjonowane przez nich strony "wypływają" na pierwszej stronie Google (jeśli nie w pierwszej 3-ce). Dzięki temu możesz wprowadzić liczne ulepszenia na swoich stronach.

Analiza konkurencji dobrze sprawdzi się przy wychwytywaniu nieetycznych zachowań wobec Twojej konkurencji. Dzięki temu możesz wprowadzić dodatkowe zabezpieczenia i aktywnie przeciwdziałać, np. usunięciu z rankingu Google w wyniku działania wirusów. Przykładowymi narzędziami do analizy poczynań rywali są SEO for Firefox, SEO SpyGlass i Majestic SEO. My korzystamy jednak z autorskich rozwiązań, które lepiej się sprawdzają niż standardowe metody.

Analiza konkurencji jest działaniem długofalowym. Trzeba przeanalizować jej kroki nie tylko jednego dnia, lecz w ciągu dłuższego okresu. Znalezienie jej nie jest trudne - zwykle są to firmy, z którymi walczysz o pozycję na liście Google. Widzisz, że ciągle firma X jest wyżej niż Twoja? Warto lepiej poznać swojego przeciwnika, nie tylko koncentrując się na lokalizacji jaką zajmuje w wyszukiwarce.

Efekty wdrożenia zmian na Twojej stronie nie pojawią się od razu. Ważne jest też to, że "konkurencja nie śpi" i będzie robiła wszystko, by nie utracić pozycji. Podczas analizy bierze się pod uwagę zarówno jej mocne jak i słabe strony. Pierwsze pomogą w znalezieniu właściwej metody na jej "prześcignięcie", drugie - będą wskazywały na niedociągnięcia, których możesz pozbyć się z własnej strony.